Příprava na přijímací pohovor do zaměstnání – sjednání termínu

Tagy:  přijímací pohovor, pohovor do zaměstnání, životopis

Sponzorované odkazy:

Příprava na přijímací pohovor do zaměstnání – sjednání termínu

2. díl ze série článků „Jak se vypořádat s nástrahami všedního dne"

V přecházejícím článku nazvaném „Příprava na přijímací pohovor do zaměstnání – životopis“ jsem vám slíbila doporučení, která vám mohou pomoci lépe zvládnout pohovor s potenciálním zaměstnavatelem. Co tedy dělat, aby daná situace byla pro vás co nejméně stresující?

Čím začít při hledání práce

Pro začátek si vyhledejte základní poznatky o firmě, ve které žádáte o práci. Zejména se zaměřte např. na druh činnosti, která je její specializací, délku působení na trhu, místo působení a údaje o firemní kultuře (to je důležité i např. pro volbu oblečení na pohovor). Dostupným zdrojem těchto informací může být internet. Dnes téměř každá větší firma má svoje webové stránky, kde najdete to nejpodstatnější. Dalším zdrojem informací mohou být noviny, odborné časopisy, veletrhy, ale i Vaši přátelé a známí, kteří s danou firmou mohou mít zkušenosti. Každý personalista se bude zajímat, co víte o např. produktech, které jejich firma nabízí, zda vůbec máte představu o práci, kterou byste vykonávali, zkrátka nakolik vážně se o inzerované místo ucházíte. Určitě ocení, pokud o firmě máte nějaké poznatky a projevíte zájem o vysvětlení něčeho, co vás zaujalo nebo vám, ze zatím získaných pramenů, nebylo úplně srozumitelné. Svým dotazem dáte najevo, že jste se zajímali o nabízenou pracovní pozici, hledali si dostupné informace a jste motivováni k práci.

Sjednání termínu pracovní schůzky

Až si budete domlouvat pracovní schůzku s pověřeným pracovníkem firmy, ověřte si, že Vám vyhovuje nabízený termín. Může se stát, že bude pouze jeden možný termín přijímacího řízení a v tomto případě byste byli sami proti sobě termín odmítnout a požadovat náhradní datum schůzky. To by zcela jistě a pochopitelně zaměstnavatele odradilo od další spolupráce s Vámi. Je však možné, že se Vás personalista zeptá, kdy byste se mohli dostavit, a termín přizpůsobí Vašim možnostem. Samo o sobě je toto velmi vstřícný krok ze strany zaměstnavatele, a proto pečlivě vyberte termín, kdy opravdu můžete, abyste se mohli dostavit. Pozdější omlouvání a změna termínu by nebyla dobrou volbou a mohla by ukončit Vaše vyhlídky na novou práci. Čas si určitě udělejte a odložte jiné aktivity, protože nalezení nového zaměstnání je Vaší prioritou. V den naplánované schůzky se může stát naprosto mimořádná a nepředvídatelná událost, jako je např. úraz dítěte, dopravní nehoda apod., v takovém případě neváhejte kontaktovat firmu, vysvětlete, co se stalo, a omluvte se. Domnívám se, že v takových situacích je namístě lidský přístup a pracovník firmy se s Vámi může domluvit na jiném termínu. Nezneužívejte však tyto varianty, pokud by nebyly pravdivé a nehledejte si výmluvy takového rázu kvůli maličkostem. I v těchto případech platí, že lež má krátké nohy a nikdy nevíte, odkud se může potenciální zaměstnavatel dozvědět pravdu. Příště si napíšeme, co přesně dělat v den „D“, tedy v den přijímacího pohovoru.

Článek Příprava na přijímací pohovor do zaměstnání – sjednání termínu byl publikován 30. listopadu 2008 v 21.00 v rubrice Psychologie. Autorem článku je PhDr. Lenka Vlášková. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...