4 tipy, jak si najít čas, když nemáte čas
Sponzorované odkazy:
Každý pracující člověk to moc dobře zná a věta ,,nemám dnes čas“ je naprosto typická. Pakliže v zaměstnání musíte trávit často více jak 8 hodin, máte doma rodina, která na vás spoléhá a vy nepatříte k ženám, co by sázely na hospodyni nebo chůvu, pak se není čemu divit, že jednoduše nestíháte. Někdy můžete mít proto pocit, že nemáte čas absolutně na nic a na nikoho. Jak si zorganizovat svůj program, abyste efektivně stíhali vše, co chcete?
Mějte diář
Diář je klasikou, na kterou i manažeři nedají dopustit, neboť vám může, v organizování času, opravdu hodně pomoci. Je na vás, zda si zvolíte klasickou papírovou variantu nebo budete moderní sáhnete po elektronické formě. Obě jsou stejně užitečné a je zcela na vás, co vám vyhovuje více. Do diáře si pak zapisujte i ty největší drobnosti, na které je třeba ,myslet a které vám často mění nečekaně plány.
Ujasněte si priority
Priority jsou základ, ve kterém prostě musíte mít jasno. Jakmile je nebudete mít pevně stanoveny, těžko budete hledat čas ve svém nabitém programu. Pakliže vám dělá problém myslet abstraktně, vezměte si tužku a papír a udělejte si jednotlivé body nebo pyramidu, přičemž body směřujte od vrcholu dolů. Ty činnosti, které zůstanou dole, čili na posledním místě, můžete s klidem vypustit nebo přemístit na jiný den.
Skoncujte s prokrastinací
Prokrastinace je výraz, kterým lze označit zahálení nebo odkládání důležitých činností. Díky tomu tak můžete mít snadno pocit, že nic nestíháte a přitom pouze přesouváte důležité body na jindy. Máte pocit, že stále nic nestíháte a jste v časovém presu? Pak se zamyslete nad tím, jestli místo práce často nečtete noviny, místo nákupu potravin nebloumáte po nákupním centru a zda při kontrole úkolů vašich ratolestí nesledujete jedním okem televizi. Naučte se být při všech aktivitách stoprocentně při smyslech, jedině tak je dotáhnete do konce a budete moci s čistým svědomím říct, že jste je splnili.
Naučte se říkat ,,NE“
Možná tato rada zní jako klasické cliché, nicméně spousta lidí nedokáže odřeknout jakoukoliv prosbu, nabídku či žádost. Ať už se jedná o pozvání na kávu od kamarádky nebo přesčasy v zaměstnání. Pokud zájmy ostatních stále stavíte na první místo, nelze se divit, že nestíháte svoje záležitosti. Naučte se proto mnohé odmítnout a najednou budete mít čas jít si zacvičit nebo projít s partnerem.
Článek 4 tipy, jak si najít čas, když nemáte čas byl publikován 8. května 2015 v 12.00 v rubrice Psychologie. Autorem článku je Veronika Sýkorová. Pro diskusi slouží komentáře (0).
Podobné články
- Neustále nestíháte? Pomůžeme vám zorganizovat čas 23.03.2017 16.00
- Kdy je čas na podání výpovědi? 30.03.2017 12.00
- 4 tipy, ak ušetřit čas přípravou snídaně 31.01.2017 13.00
- Jak poznáte, že je čas na pracovní změnu? 20.06.2017 12.00
- Jak si co nejlépe zorganizovat čas, aneb jak to všechno stihnout - 3. část 25.10.2009 21.30
Top 10
- Streptokok v krku – neviditelný bacilonosič
- Kronova nemoc - choroba zažívacího ústrojí
- Plané neštovice – příznaky, komplikace a léčba
- Cista na vaječníku
- Mononukleóza – nemoc (nejen) z líbání - II. díl
- Jaterní dieta – jak sestavit jídelníček?
- Posílení imunitního systému u dětí
- Posilněte svou imunitu na zimu - buďte zdraví jako rybičky!
- Problém, o kterém se nemluví - bolesti kostrče I. díl
- Péče o zuby začíná již v dětském věku
Tagy
dieta úpal, úžeh mononukleóza péče o chrup, strava imunita kosmetika hubnutí zdraví
Doporučujeme
Magazín Uzdravim.cz se tématikou zdraví a nemoci, zdravotní problémy.